Vilka betalmetoder kan jag använda?
Du kan enkelt betala med Swish eller kort via hemsidan. Kort debiteras i samband med köp.
Du kan betala kontant (max 5000kr), med Swish eller kort i butik.
Hur får jag mina varor?
- Auktionsvaror kan betalas i butik tidigast nästa dag.
- Betalar du via Swish kan du hämta dina varor i butik direkt eller välja att få dem skickade till den adress du uppgivit. Mer om frakt…
- Betalar du med kort kan du hämta det du köpt i respektive butik tidigast 3 dagar efter betalningen genomförts eller välja att få dem skickade till den adress du uppgivit. Mer om frakt…
- När du skall hämta din vara kräver vi att du visar upp din legitimation samt beställningsbekräftelse. Så tänk på att ta med dem.
- Kontrollera att din adress är aktuell. Annars kan du bli debiterad för ytterligare frakt.
Göteborgs Pantbank förbehåller sig rätten att ändra priser pga feltryck samt att återkalla köp som är felprissatta.
Göteborgs Pantbank förbehåller sig rätten att kvarhålla betalda varor längre än tre dagar, tills dess att kompletterande kontroller är gjorda gällande betalmedlets giltighet.
Frakt
Vi skickar dina varor inom 1-3 arbetsdagar från dess vi har mottagit betalningen. Dina varor skickas med PostNord till ditt närmsta uthämtningsställe. Du meddelas via e-post när vi skickar din vara, i mailet hittar du även paketets trackingnummer.
Göteborgs Pantbank är inte ersättningsskyldig mot kund för dröjsmål av leverans.
Frakt och Returer
Varuvärde |
Avgift |
|
0-50.000 kr |
150 kr |
Rekbrev eller Värdebrev |
50.000 + |
Skickas ej |
– |
Skrymmande |
Skickas ej |
– |
Leverans utanför Sverige tillkommer frakt enligt Postens gällande taxa. Vill du veta den exakta fraktkostnaden för varan kan du kontakta respektive butik.
Frakt från olika butiker?
Vi har inte möjlighet att samskicka varor från olika butiker därför kan du bli debiterad flera fraktavgifter. Tänk på att kolla vilket kontor varan befinner sig på.
Ej uthämtade varor.
Om du inte hämtar ut de varor du köpt, har Göteborgs Pantbank rätt att spärra ditt konto.
Göteborgs Pantbank har rätt att sälja varor på nytt om köparen inte hämtat betalt paket.
Distansköplagen
Köper du via vår hemsida gäller distansköplagen och du kan återlämna den köpta varan inom 14 dagar om du handlat via goteborgspantbank.se. Du som köpkund ska återsända varan på samma sätt som du mottog varan, så snart som möjligt efter säljande kontoret bekräftat returen. Göteborgs Pantbank står inte för returkostnader. Återbetalning sker inom 3 bankdagar efter Göteborgs Pantbank mottagit och hanterat den returnerade varan.
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansköplagen)
Ångerrätt enligt distansköplagen är tillämplig för varor köpta på auktion och webbshop.
Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism
Länsstyrelsen utövar tillsyn av Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism följs.
Göteborgs Pantbank registrerar därför följaktligen enskilda köp eller på varandra följande köp till summan av 5000 euro (45.000 sek) kontant och arkiverar dessa i enlighet med gällande lagstiftning.
Vid frågor kontakta vårt huvudkontor.
Skick & funktion
Alla varor säljs i befintligt skick och enligt beskrivning.
Reklamation
Vill du reklamera en vara skall du alltid kontakta vår kundservice på kungsportsplatsen@pantgbg.se, ringa eller besöka respektive butik. Återbetalning sker inom 3 bankdagar efter Göteborgs Pantbank mottagit och hanterat den returnerade varan.
Varor på auktion och i webbshop säljs i befintligt skick. Göteborgs Pantbank rekommenderar därför köpkunden att innan köptillfället noggrant på egen hand undersöka de föremål köpkunden är intresserad av. Köpkund har möjlighet att avge reklamation på grund av fel i köpta varor om varan är i väsentligt sämre skick än vad köpkunden mot bakgrund av föremålets utropspris, beskrivning, bild och övriga omständigheter med fog kunnat förutsätta. Vid reklamation ska du som köpkund ringa eller besöka säljande butik direkt vid upptäckt av felet.e
Göteborgs Pantbank svarar inte i något fall för fel som hänför sig till naturligt slitage eller naturliga förändringar i levande material. Göteborgs Pantbankt svarar inte för för smärre skador och defekter, skador på dukar, tavelglas eller ramars kondition.
En reklamation ska under alla förhållanden ske inom tre år från mottagandet av föremålet.
Vi ersätter dig för frakt om reklamationsrätt föreligger.
Utöver funktions- och äkthetsgarantin har vi inga andra garantier på varor.
Är varan trasig reparerar vi den. Går inte det får du pengarna tillbaka.
Transportskador
Om du vid mottagande upptäcker att varan du köpt är skadad skall du kontakta oss genast.